Regresar   Foro de marcianitos.org > Noticias y comunicados > Noticias sobre emulación

 
 
Old 09-mar-2007, 12:03   #1
PeterPunk
Editor Marciano
MAME 0.113u1

Primer "update" de la última versión de nuestro emulador favorito:
Quote:
0.113u1
-------

NOTE TO OSD PORTERS: There are some major changes happening in this
version. Most importantly, throttling and frameskipping are now part
of the core. Please read the whatsnew carefully!


MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
janptr96_0110u4gra [Mike Ellery]
dokidoki0111u5gra [Mike Ellery]


Source Changes
--------------
Began converting drivers over to the new more accurate video timing
functions (video_screen_* functions instead of cpu_*). This first
batch includes all the games using the TMS34010 chip and the Atari
games that use atarigen.c. [Zsolt Vasvari]

Fixed Windows-isms in regrep.c. [couriersud, Aaron Giles]

Improvements to the kaneko driver. All the protection data should be
correct now. [Sebastien Volpe]

Added DIP switch locations based on information from the manuals for
the following drivers: Karnov, Magmax, Omega Race, Spiders, Bagman,
and Bank Panic. [Justin Szczap]

Added a call winwindow_ui_exec_on_main_thread() to allow code on the
window thread to cause a function to be executed on the main thread.
[Nathan Woods]

Fixed a crash when verifying samples when a sample has a NULL name.
[Nathan Woods]


Built the iButton data for keyboardmania 2nd mix and Pop'n Music 7.
With this update Pop'n Music will also show the self tests.
[Ville Linde]

Properly fixed tile flipping in Mustache Boy. [David Haywood]

Built iButton data for ppd. [Ian Patterson]

Fixed the rest of the Atari games and the Cinematronics CCPU games to
use the newer video timing system. Also fixed reset problem in
Destroyer. [Zsolt Vasvari]

Fixed sample audit to report all missing samples. [BUT]

Marked unknown dips for 005 according to manual. [Mike Ellery]

Updates drivers from C-E to use the newer video timing system.
[Zsolt Vasvari]

Fixed timer dipswitch in Alien Syndrome set 1. [Don Maeby]

Moved throttling, frameskipping, fast forwarding, and timing into the
core. Removed the equivalent code from the Windows OSD layer. This
now relies on options being set for controlling these features by the
OSD layer via options.c. Deprecated the old osd_get_fps_text()
function. Changed osd_update() to take a parameter indicating whether
or not the frame was skipped. Added new function osd_sleep() to the
OSD core timing library. [Aaron Giles]

Added a new mechanism for building in fonts. A new tool, png2bdc can
convert a specially formatted PNG file into a binary cached MAME font.
This cached font can be embedded into MAME. A new default small UI
font is now included, and built via this process to replace the old
hard-coded one. The new font is proportional, so there is better use
of limited screen real estate in small video modes. Some balancing/
tweaking of the actual font still needs to be done, and some basic
functionality still needs to be added to png2bdc. Consider this a
work-in-progress. [Aaron Giles]


New clones added
----------------
A Question of Sport (39-960-089) [Highwayman]


New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Megatouch 6 [chaneman]
Bueno y parece que corrigieron un error que provocaba que MAME reventase y me estaba dando problemas al compilar mi versioncita del MAME32:
Code:
-----------------------------------------------------
Exception at EIP=00CEFE5B: ACCESS VIOLATION
While attempting to read memory at 00000000
-----------------------------------------------------
EAX=00000000 EBX=00000678 ECX=0124E5A0 EDX=0022BE04
ESI=0022D858 EDI=02CAA8D0 EBP=0022D818 ESP=0022B8F0
   
Old 09-mar-2007, 13:03   #2
Armenta
Moderador General
 
Avatar de Armenta
peter, para cuando la 0.113 de las tuyas ?
que por cierto no te he dado las gracias aun
GRACIAS
   
Old 09-mar-2007, 13:27   #3
PeterPunk
Editor Marciano
Buenas Armenta, la verdad es que yer las compilé, y fue cuando encontré el error que comento.
Al crear la versión de línea de comandos pensaba que estaba bien, pero al compilar la de MAME32 y arrancarla, lo primero que hace es buscar las roms que tienes, y se quedaba en el 15%. Luego podías jugar bien aunque te marcase el juego como no encontrado (pues ya digo que sólo revisaba el 15%).
Tras un rato de estudio comprobé que se quedaba pillado con los samples del "Bowling 3D" (Meadows, 1978) y que si intentaba un audit, me daba el siguiente error:
que es el mismo que indiqué antes y que sale en el MAME de línea de comandos si escribes mame -verifysamples. Por eso hoy cuando iba a reportar ese error a la gente de MameDev fue cuando encontré que ya habían sacado la nueva revisión.
Y ahora en cuanto Mame32 también actualice los fuentes me pongo con la nueva versión.
Saludos.
   
Old 09-mar-2007, 13:43   #4
Armenta
Moderador General
 
Avatar de Armenta
ojo, ese bowling no es chd? es que ayer estuve yo con los chds y me dio fallo tambien ese.
yo soy mas de mame o mameplus asi que cuando tengas alguna de las 2 compiladas... gracias de nuevo, podrisa subir al almacen un tutorial de como hacerlo ... es un idea
jejeje