08-may-2007, 09:31 | #1 |
Usuario registrado
|
Loader Marciano, Cojonudo
Pues este fin de semana hemos estado de modificaciones en la Neo-Zamo. El loader marciano era una tentativa y he decidido probrarlo. También he aprovechado para limpiar el disco duro (que mejor limpieza que un buen formateado) y realizar algunos ajustes.
Tengo un AMD 1000mhz y 128 de RAM, nada del otro mundo, y he instalado el XP professional. Nada más, pues sólo quiero el PC para el MAME y algún otro emulador que ya iré instalando más adelante. Yo sabía que érais buenos, joder, pero no tanto. Es una pasada y 100% recomendable. El marciano del Lord es impresionante y queda de pelotas cuando arrancas la maca. He configurado todo de tal forma que siempre aparezca el menú de servicio, para poder lanzar lo que quiera, de momento sólo mame plus hasta que configure MameWah (Advmenu me da problemas por la dichosa tarjeta gráfica TNT2, una pena). En el mismo menú he añadadido la opción "OFF" que lanza un programilla para poder a apagar la recre, el Hotkeys creo, de tal forma que cuando se cierra MAME Plus selecciono "OFF" y pulsando un botoncico se cierra el sistema. El problema viene en la pantallita de Windows que te dice que puedes apagar sin problemas, ¿alguna idea para cambiarla o quitarla? Muchas gracias a Peter Punk y Paul Sernine por su trabajo y al Lord por ese Marciano tan cojonudo. Si alguien tiene dudas al respecto del loader, que no lo piense, de fácil y rápida configuración y grandiosa eficacia. Un saludo. |
08-may-2007, 10:44 | #2 |
Moderador
|
Muchas gracias Dagon, la verdad es que es un placer ver que la gente lo usa y le encuentra utilidad.
En cuanto a lo del mensaje de que puedes apagar windows, no debería salirte. ¿cuando apagas de manera normal también te sale? o sólo cuando apagas desde el hotkeys ese. |
08-may-2007, 12:33 | #3 |
Usuario registrado
|
Pues no hay de que, porque la verdad es que es un gran trabajo.
En cuando a la pantalla, sale siempre, de una u otra manera. Tampoco es que me importe demasiado, pero es una lástima después de lo bien que queda el arranque, aun con los dichositos mensajes de la BIOS (qué se le va a hacer). Cotillearé un poco por ahí a ver si encuentro algún remedio. Gracias. |
08-may-2007, 15:48 | #4 |
Marciano
|
Puede ser que la fuente que tengas no sea ATX, de las que apagan el PC solas, o que en el BIOS no tengas configuradas algunas opciones del ACPI.
Para eliminar los mensajes de la BIOS, nada mejor que utilizar dos tarjetas gráficas (una AGP y otra PCI barata, yo tengo una de 1MB para eso). Ahí desde el BIOS derivas que la tarjeta primaria sea la PCI. Cuando cargue el Windows no verás nada hasta llegar al Loader. Estoy preparando un tuto sobre eso. Saludos!!! |
08-may-2007, 22:03 | #5 |
Moderador
|
Rom Chek Ok, estoy deseando ver ese tuto.
|
08-may-2007, 22:44 | #6 |
Editor Marciano
|
Aqui esta la solucion:
Step 1: Enable Advanced Power Management support1. Click Start, click Control Panel, and then double-click Power Options. Note If you are using Windows XP, click Switch to Classic View in Control Panel to more easily follow these steps. 2. Click the APM tab. Note If you are using multiple monitors, the APM tab may not be available. 3. Select Enable Advanced Power Management Support, and then click OK. Back to the top Step 2: Confirm that the computer's CMOS/BIOS settings are correct Warning This procedure may involve changing your computer's complementary metal-oxide semiconductor (CMOS) settings and altering the BIOS. Incorrect changes to the BIOS of your computer may cause serious problems. Change the computer's CMOS settings at your own risk. Incorrect or damaged CMOS and BIOS settings can cause startup and shutdown problems. For information about the correct CMOS and BIOS settings for your computer and about how to check and change these settings, see the documentation that came with your computer or contact the manufacturer. To confirm that the computer's BIOS is current, contact the computer manufacturer to inquire about the latest BIOS update that is available for your computer. Back to the top Step 3: Verify that the computer is ACPI-compliant1. Click Start, click Control Panel, and then double-click System. 2. Click the Hardware tab, and then click Device Manager. 3. Expand the Computer branch. A specification that is similar to one of the following will appear: • ACPI Multiprocessor PC • ACPI Uniprocessor PC • Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC • Compaq SystemPro Multiprocessor or 100% Compatible • MPS Uniprocessor PC • MPS Multiprocessor PC • Standard PC If your computer is listed as Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC, go to "Step 4: If the computer is ACPI-compliant." If your computer is listed as a Standard PC, the issue will occur. However, you may be able to work around this issue. Go to "Step 5: If the computer is not ACPI-compliant." If your computer is listed as a Standard PC, but you are sure that the computer is ACPI-compliant, go to "Step 4: If the computer is ACPI-compliant." Back to the top Step 4: If the computer is ACPI-compliant If your computer is ACPI-compliant, follow these steps: 1. Click Start, click Control Panel, and then double-click Add or Remove Programs. 2. See if any one of the following programs is installed: • Logitech mouse drivers • Adaptec/Roxio software • Zone Alarm 3. If any one of these programs is installed, either contact the manufacturer of the program for an updated version or temporarily remove the program. 4. Try to shut down the computer to see if the issue is resolved. 5. If the issue still occurs, use Task Manager to determine the programs that are currently running on the computer. Manually quit each program that is listed in Task Manager, and then shut down and restart the computer to test if the shutdown problem is resolved. To do this, follow these steps: Note All programs that are currently running on the computer may not be listed in the Applications tab of Task Manager. a. Press CTRL+ALT+DELETE, and then click Task Manager. b. Click the Applications tab. c. In the Task column, click the program that you want to quit, and then click End Task. d. Quit Task Manager. e. Shut down the computer. 6. If the issue still occurs, contact the manufacturers of any additional devices on your computer, such as video adapters or sound cards, to obtain the latest drivers for the devices. For information about how to contact a vendor, click the appropriate article number in the following list to view the article in the Microsoft Knowledge Base: 65416 (http://support.microsoft.com/kb/65416/) Hardware and Software Third-Party Vendor Contact List, A-K 60781 (http://support.microsoft.com/kb/60781/) Hardware and Software Third-Party Vendor Contact List, L-P 60782 (http://support.microsoft.com/kb/60782/) Hardware and Software Third-Party Vendor Contact List, Q-Z 7. If the issue still occurs after you install current drivers, you may be able to work around this issue by converting the computer to be ACPI-compliant by changing the driver for the item under the Computer branch. Important This procedure contains information about changing the Hardware Abstraction Layer (HAL) driver. Before you continue, make sure that the computer is ACPI-compliant, and make sure that you know how to restore Windows if a problem occurs. For additional information, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base: 237556 (http://support.microsoft.com/kb/237556/) How to troubleshoot Windows 2000 Hardware Abstraction Layer issues Warning Modifying the HAL incorrectly can cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Do not try to change from a standard HAL to an ACPI HAL unless you are sure that the computer is ACPI-compliant. For example, determine if the ACPI HAL is supported before you upgrade your operating system, or confirm that the computer supports ACPI by inspecting the BIOS. Incorrectly modifying the HAL can cause your computer to stop starting. Microsoft cannot guarantee that problems that are caused by incorrectly changing the HAL can be solved. Change the HAL at your own risk. If you are sure that your computer is ACPI-compliant, follow these steps: a. In Control Panel, double-click System. b. Click the Hardware tab, and then click Device Manager. c. Expand the Computer branch, and then double-click the detected HAL. For example, double-click Standard PC. d. Click the Driver tab, and then click Update Drivers. Note You can only change or update your HAL from Device Manager under Computer Type when you change from a Standard PC HAL to an ACPI HAL. If you change from an ACPI HAL to a Standard HAL, you may not be able to start your computer. Back to the top Step 5: If the computer is not ACPI-compliant If the computer is not ACPI-compliant, you may be able to work around this issue by installing the NT APM/Legacy Device. Before you install the NT APM/Legacy device, you must first disable the Microsoft ACPI Device if it is installed. To disable the Microsoft ACPI Device: 1. Open Control Panel, and then double-click System. 2. Click the Hardware tab, and then click Device Manager. 3. On the View menu, click Show Hidden Devices. 4. Expand Non-Plug and Play Drivers. 5. Do either of the following: • If Microsoft ACPI Driver is not listed: In the NT APM/Legacy Support branch of the device tree, you will see the item NT Apm/Legacy Interface Node. It will show a red X to indicate that it is disabled. Right-click NT Apm/Legacy Interface Node, and then click Enable. After you follow these steps, Windows will shut down correctly. • If Microsoft ACPI Driver is listed, follow these steps: a. Double-click Microsoft ACPI Driver. b. Click the Driver tab, and then in the Type box, click Disabled. c. Click OK, and then restart the computer. d. When Windows restarts, repeat these steps to open the Microsoft ACPI Driver Properties dialog box, and then click the Driver tab. Verify the following: • Disabled appears in the Type box. • Stopped appears in the Status section. After you verify that the Microsoft ACPI Device is disabled, continue with the following steps to install the NT APM/Legacy device: e. Open Control Panel, and then double-click Add Hardware. f. When the Hardware Wizard stops searching for new hardware, click Yes, I have already connected the hardware, and then click Next. g. Scroll to the bottom of the Installed Hardware list, click Add a new hardware device, and then click Next. h. Click Install the hardware that I manually select from a list (Advanced), and then click Next. i. Under Common Hardware Types, click NT Apm/Legacy Support, and then click Next. j. Click NT Apm/Legacy Interface Node, and then click Next. k. Click Next again, and then click Finish. The computer will now correctly shut down. |
09-may-2007, 08:22 | #7 |
Usuario registrado
|
Pues también quedo a la espera de ese tutorial. De momento intentaré descifrar la solucion de gonzo para ver que pasa, porque con el inglés no hago muy buenas migas.
|
09-may-2007, 13:22 | #8 |
Marciano
|
Pulsa en Incio -> Configuración -> Panel de Control -> Opciones de Energía, y debería de salirte una ventana en la que pone propiedades de opciones de energía, similar a esta...
debes de pulsar en la pestaña APM, encontraras una opción que pone Habilitar la compatibilidad con la administración avanzada de energia, la marcamos, aceptamos, y debería de corregirse el problema. Si no funciona, puedes optar por esta otra solución: En algunos ordenadores, Windows XP no se apaga y queda colgado en la pantalla “Ahora puede apagar su equipo con seguridad”. Para resolver el problema, hay que ir al Panel de control y hacer doble clic en [Sistema]. Luego, debes seleccionar la solapa [Hardware] y, allí, presionar el botón [Administrador de dispositivos]. Dentro de la ficha [Administrador de dispositivos], hay que abrir el menú desplegadle [Ver] y elegir la opción [Ver dispositivos ocultos]. Veras que entre todos los dispositivos se encuentra uno está deshabilitado (APM Manager). Si posamos el raton sobre él y apretamos el botón derecho sólo una vez, veremos que en el menú emergente se encuentra la opción [Habilitar]. Listo; ahora Windows XP se apagará completamente solo. Si esto no soluciona el problema, lo más probable es que tengas que actualizar los drivers de la placa de video o de sonido. :b Espero que se solucione. Saludos Editado por gateway en 09-may-2007 a las 13:24. |
09-may-2007, 13:43 | #9 |
Usuario registrado
|
Pues mil gracias por la idea. Deseando de llegar a casa para probrarlo esta tarde. Ya os contaré, aunque no descarto que sea problemas de drivers, tarjetas o cosas por el estilo, por que el PC ya tiene sus años.
Un saludo. |
11-may-2007, 09:59 | #10 |
Usuario registrado
|
Funciona!!!
En propiedades de opciones de energía, APM. Estaba desabilitada la casilla. Se marca, se guardan los cambios, se apaga la recre y adiós pantalla. Gracias!!! ahora sólo tengo que intentar cargarme los mensajitos de la BIOS. |